donderdag 22 juli 2010

Wij houden van het strand...

Ook deze zomer hadden wij gekozen voor een vakantie aan het strand. Gewoon de Nederlandse kust en we hebben ook dit jaar weer fantastisch weer gehad.
Wij vinden strand altijd leuk, ook wanneer het weer slecht is maar het liefst hebben wij natuurlijk een stralend zonnetje...
De kinderen zoeken vaak schelpen waar wij thuis weer geweldige dingen van knutselen op de dagen dat het slecht weer is in de herfst en winter bedoel ik...



Na een discussie die nergens over ging - je met de rug naar elkaar toe ligt met je neus klem in een boekje om te laten zien dat je het echt niet met elkaar eens gaat worden - dat één van de twee dan een leukigheidje maakt in het zand... nogmaalsbedankt Cor, zo heb je me in al die 19 jaren nog nooit verrast... Waar je dan 23 foto's van maakt om thuis de beste foto uit te zoeken om te laten afdrukken op canvas voor boven het bed in onze toekomstige nieuwe slaapkamer... voor de toekomstige goedmakertjes - of om elkaar mee om de oren te slaan in zo'n fijn discussie momentje...




Wij houden van de picto's van Dick Bruna op het strand die ons en onze kinderen richting geven elkaar weer te vinden - mocht iemand de weg naar de handdoeken niet meer kunnen vinden...




Strandhuisjes zijn bij mij altijd erg populair. Ik wil graag weten wat daar allemaal in huist... Zodra iemand een deur opengooit komen de meest waanzinnige dingen tevoorschijn. Zaken die al meerdere jaren geleden ongezien dat strandhuisje in werden gekieperd en dan wel eens voor bijzondere verrassingen zorgen...




Opkomende zee... die alle, door de kinderen - en papa's - mooi gebouwde kunstwerken allemaal opeet...



Duikbrillen en andere zwemhulpmiddelen... vooral wanneer foto's worden gemaakt met je duikbril nog op je neus wanneer je net boven water komt voor een grote hap lucht... neehee - die foto's blijven geheim...



En de schelpen gaan natuurlijk mee naar huis...
Wanneer je ze uitpakt thuis ruikt je nog de geur van de zee en ook de geur van een klein beetje rottend zeewier - dat is dan wel weer jammer ja -



Dit jaar het vierde jaar achteréénvolgend dat we dezelfde vakantieplek bezoeken - maar voor mijn gevoel nog lang niet klaar met daar naartoe gaan. We hebben zelfs even op de huizensite gekeken wat de koophuizen daar kosten - mochten we ineens een leuke baan die kant op tegenkomen. Nee hoor, dat zal wel bij een fantasietje blijven... Want wanneer je daar woont - waar wil je dan weer naartoe op vakantie??? Misschien is een vast vakantieadres een optie, dan kunnen we alle weekenden en alle schoolvakanties... Onee, moet ik eerst een baan in het onderwijs zoeken... zucht... Toch maar omscholen - hoeft niet persé lang te duren... Maar dan het werk ook nog leuk vinden natuurlijk...




8 opmerkingen:

  1. Ik vind het heerlijk :-) Waar ik ook ben, hoe mooi en leuk het ook is uiteindelijk wil ik altijd weer terug naar de kust !! En meestal gaan onze vakanties ook naar een kust ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige foto's. Ik ben ook dol op de zee. De grote meiden hier gaan het liefst de zee in bij windkracht vijf, zes. Hoge golven.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als je ergens woont vlak bij zee, wat erg aantrekkelijk is voor toeristen, kun je ook thuisblijven ; ) Dat doen wij ook. We hebben hier alles en de mensen betalen om hier te komen vakantie vieren. Wij hebben hier alles in de verdere omgeving ook nog niet gezien. Je kunt hier prachtig fietsen en België is maar 7 kilometer ver. Wat wil je nog meer ; )
    Een hele fijne vakantie verder !!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heerlijk, lekker uitwaaien aan zee!
    Leuk dat je even bij mij langs kwam!
    Apple Bag's zijn de tassen die ik maak, klik maar eens op de Bags link op mijn site, daar staan ze ;-)

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn hoor, zo lekker uitwaaien aan zee! Ik heb de zee al een jaar of 7 niet gezien, terwijl ik er zo van hou...zucht. Maar ja, met een afrikaanse man zit je niet vaak aan het strand hoor, die verveelt zich dan en wil nooit in de zon zitten. Waarom zou hij ook? Misschien gaan we eens een dagje, ik zal er toch wat meer op aandringen haha! Overigens zag ik ergens op een blog een hele leuke ketting van schelpen. Dan moet je schelpjes met een gaatje hebben, een ketting haken van het gewenste garen en dan af en toe een schelpje mee haken. Zo om de vier of zes centimeter. Een lange ketting haken dan kun je hem een paar keer om je nek doen. Dat zag er heel leuk uit!
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het ziet er heerlijk uit. Echt Hollands!
    En wat handig die Dick Bruna picto's om bij af te spreken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wij ook! en we gaan vrijdag...het mooiste moment vind ik als ik de zee al hoor, ruik maar nog net niet kan zien...en dan ineens is die daar en sta ik asl een kind zo klein te dansen in de wind!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Anneke, wil je mij even je adres mailen?

    BeantwoordenVerwijderen