zondag 19 september 2010

Shame on me...


In periodes dat ik me een beetje 'strak in de tijd' voel heb ik een uitermate overzichtelijk en bevredigend systeem voor de administratieve dingetjes van het leven...
Zo heb ik ook de laatste 3 weken weer een feilloos systeem gehanteerd. Altijd handig terug te vinden wat je zoekt, gewoon op de eettafel, lekker binnen handbereik.

Niet alles wat ik in handen krijg komt op de stapel - neeeheee - er zit een echt systeem in. Alleen de dingen waar ik nog wat mee moet gaan op de stapel. Dus niet zomaar alle folders - alleen die folders waar wat in staat waar ik belangstelling voor heb komen natuurlijk in aanmerking. En wanneer ik dan na een week of drie die stapel door worstel kan gewoon de helft al in de papierbak. Die aanbiedingen uit die folders zijn allang niet meer geldig!!!

Om een héééééééél lang verhaal een beetje kort te houden - in deze stapel kwam ik de PIF tegen die ik zou versturen naar haar en haar. Shame on me!!!
Ik dacht dat het zelfgemaakte werkje van mij niet in de smaak viel - had er verder helemaal geen reactie op gehad of niets. Maar nu gaat het morgen in de brievenbus op het postkantoor. En wanneer ik dan niets hoor van de PIF, dan weet ik zeker dat het niet in de smaak viel...
Dus... Huize Steen en Astrid... het komt er aan!!!







En ja,... je hebt het goed gezien - de bovenste envelop is een blauwe...



Maarreh, nu jullie aan het woord. Hoe houden jullie de eindeloze stapels papier die via de brievenbus in je huis belanden in een overzichtelijk systeem??? En hoe doe je dat in periodes dat de tijd je te strak zit?


Ik kan wel een passende tip gebruiken...

4 opmerkingen:

  1. Ik sorteer meteen! Rekening bij de rekeningen, recalme bij het oude papier en belangrijke papieren (te klasseren)ook apart. Post voor de kids ook weer apart.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, ik ben ooit, in de prehistorie, secretaresse geweest,en er is maar één ding dat ik niet heb afgeleerd; direct de post openen, enveloppes weggooien en sorteren. Administratieve dingen gaan in een postvakje in mijn buro (dat ruim ik regelmatig op in mappen), acceptgiro's gaan direct op de post en folders ga ik door en ik schreur uit wat ik wil kopen. Hup, folders bij het oud papier en klaar is kees!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahaha ik lig dus al weken voor niks onder de brievenbus ;-) Mijn systeem is a4 ladenbakjes van de ikea, daar sorteer ik gelijk alle inkomende post in. Dus een laadje voor de rekeningen, belasting, verzekeingen etc etc. Werkt ideaal voor mij :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. haha, herkenbaar..... helaas ;) ik las net je reactie bij mij (van al weer een paar blogs geleden ;)) terug over de bijkeuken in ons nieuwe huis.... haha, daar gaat niks in om uit zicht te zijn! de bijkeuken wordt omgedoopt tot atelier voor mij! :)))))) blijblijblij, ik heb nu een kamer op zolder maar dat werkt voor mij niet. deze week gebeuren de laatste klusjes in mijn nieuwe atelier en als dan ook de rest van het huis af is..... heb ik mn eigen kamer(tje) op de begane grond! joepieee! en daar ga ik ook een systeem voor inkomende post die verwerkt moet worden maken, einde aan de stapels! (is 1 van mijn goede voornemens) :)

    BeantwoordenVerwijderen