woensdag 28 oktober 2009

Nostalgie ten top...

Toen ik vanmiddag op mijn gemak de overdreven grote stapel folders doorkeek kwam ik ministeck tegen. Dat roept een goed gevoel bij me op. Toen ik de ministeck leeftijd had (en dat is ondertusen al meer dan 30 jaar geleden) was ik een 'echte' fan van ministeck!!! Ik dacht dat in de schuur daar nog een aantal dingen van te vinden zouden kunnen zijn.
Nadat ik een aantal spinnen en ander ongedierte had getrotseerd vond ik daar de sigarendoosjes van opa met ministeck.



Wat een nostalgisch gevoel kreeg ik daarbij. Hoe ik van mijn opa sigarendoosjes kreeg om daar de verschillende kleuren in te sorteren en te bewaren. Er was nog één werkje bij van een meisje bij een appelboom; Net zoals bij mijn opa en oma vroeger in de tuin. (Ik kwam er niet zo heel vaak - opa en oma woonden in Groningen en ik heb eerst een aantal jaren met mijn ouders meegevaren voordat wij ons vestigden in de Randstad.)



Gelukkig vinden lente en Roos het ook bijzonder leuk, kan ik met een goed excuus ook weer eens mijn hart ophalen. Onder het mom dat de meisjes geholpen moeten worden kan ik lekker ongeremd mijn gang gaan...
Lente heeft als eerste project deze eendjes samen met mij gemaakt.



Later ben ik begonnen de erg vergane sigarendoosjes weg te doen en de kleurtjes in een hobbydoos te doen. Natuurlijk gaan niet al die sigarendoosjes weg, dat kan ik niet over mijn hart verkrijgen.
Er komen geen nieuwe sigarendoosjes meer bij. Opa leeft al jaren niet meer en tegenwoordig is roken 'not done', wat ik overigens een prima zaak vind. (Hoewel er een bepaalde geur rondom die sigarendoosjes hangt wat me in het geheel niet stoort, roept alleen meer nostalgische gevoelens op... Vanavond maar eens met mijn moeder (van 85) bellen - fijn over de 'goede oude tijd' kletsen.)
Het meisje bij de appelboom haal ik uit, kunnen de kinderen er weer wat anders van maken/mee doen.



Deze sleutel is het eerste project wat Lente helemaal alleen heeft gemaakt. Ik denk dat ik wel weet wat er op Lente haar sinterklaasbriefje komt te staan...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten