donderdag 29 oktober 2009

...oude en nieuwe kleden...

Wij hebben vanaf dat Joey een baby was een prachtig, dik en zacht gehaakt kleed in huis voor de kinderen. Het kleed doet al jaren dienst voor verschillende doeleinden...



Soms gebruiken we het kleed op de (houten) vloer zodat de kinderen er lekker op kunnen spelen. Soms als sprei, wanneer iemand even op de bank ligt. Het kleed gaat mee met alle vakanties, dan gebruiken we het tijdens picknicken, tentje bouwen, enz.

In al die jaren is dat kleed herhaaldelijk gewassen en gedroogd. Het is gehaakt in stokjes en is gemaakt van restjes wol. Een kleed naar mijn hart... zeg maar...



Deze herfst, sinds het wat koeler is, hebben de kinderen het kleed weer naar beneden gehaald en de meeste tijd ligt het op de 'love seat'. Veelal met meer dan één persoon onder het kleed. Soms twee kinderen maar soms ook een ouder met een kind. Wanneer er weer sneeuw komt komende winter of het begint te vriezen dan gaan we ook de houtkachel weer gebruiken. En wanneer het laat begint te worden 's avonds dan is het ook heerlijk er lekker te zitten haken - met je benen onder het kleed - werkend aan een nieuw kleed!!!



Niet dat het 'oude' kleed geen dienst meer doet... dat is allemaal prima!!! Ik ben via een blog van iemand een 'soort van verliefd' geworden op een hexagon. Wil daar graag een sprei van maken. Nu ik de 50 hexagonnetjes ben gepasseerd wil ik laten zien hoe goed het gaat met haken. Ik vind het een bijzonder leuk kleed en in heeeeeele drukke periodes verplicht ik mezelf in ieder geval één hexagonnetje te doen per dag. Dan blijft de vaart er lekker in en ik denk dat ik met ongeveer 150-200 hexagonnetjes klaar ben. Dat is dus nog maar een maand of vijf ... hahaha...
1 keer per week, meestal op zondagavond, werk ik alles weer af, want als ik ergens een hekel aan heb dan is het wel achteraf van een groot werkstuk het hele zaakje nog af moeten werken!!!
Ik ben trots op mezelf!!!
Ik heb besloten het nieuwe kleed voorlopig alleen als sprei te gebruiken - het is kwetsbaarder dan het 'oude' kleed, van (dunnere) katoen en er zitten aanzienlijk meer werkuren in. Nu eerst maar eens zien dat het af komt.
Ik schat in dat het op bed ligt in april 2010!!! Nog ongeveer 150 hexagonnetjes te gaan dus...

4 opmerkingen:

  1. Dat zijn heel wat hexagonnetjes! We houden de score bij! Wel handig dat je per week alles wat klaar is afwerkt, anders heb je na het mooie werk nog een strafklus liggen... Het wordt wel ontzettend mooi, hè, met al die vrolijke kleurtjes!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Anneke,
    Wat een mooi kleed heb je liggen. En al die hexagonnetjes worden al weer zo'n mooi kleed. Ik blijf het volgen dus haak jij maar lekker door ;-)
    Bedankt voor je reactie over het leuke winkeltje. Openingstijden zijn niet erg handig he als je niet naast de deur woont. is idd jammer, maar ik ga er zeker nog eens naar toe om wat langer rond te neuzen. Had al bedacht dat ik daar ook wel een huisje wilde huren voor een weekje alleen maar om creatief bezig te zijn en dagelijks een bezoekje aan de winkel te brengen.
    ach een mens moet wat te dromen hebben toch?
    groetjes Kronova

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtig kleed !!!! Ik vind je nieuwe kleed heel mooi met alle kleurtjes. Zelf ben ik ook gek van haken en op dit moment bezig met een kopie van een vintage granny kleed, met zwart als randkleur. het blijft leuk !!
    Heel veel succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig kleed, die met de streepjes.
    Is het gehaakt dan?
    Staat erg gezellig.

    BeantwoordenVerwijderen