woensdag 16 september 2009

Hollands haakwerk!!!

Op een morgen bedacht ik me dat ik wel weer eens in die grote rieten mand kon rondneuzen, om te kijken of er nog een projectje inzat wat me aansprak om verder af te ronden.
Daar kwam ik in een tasje 'Hollands haakwerk' tegen.
Jaren geleden (maar dan ook écht jaren geleden...) heb ik een tas gehaakt in rood-wit-blauw. Die tas is al jaren af maar om de één of andere duistere reden is die tas weer in een tasje terecht gekomen... Waarschijnlijk omdat ik een paar jaar na het haken van de tas heb bedacht dat ik ook eens leuk pannenlappen erbij zou haken. En daar ging het mis...



Het pannenlappen verhaal eindigde toen dus weer eens in een tasje - voor het gemak de tas er ook nog even bij gestopt waarschijnlijk. Afgelopen week heb ik de pannenlappen afgemaakt en ze zijn best leuk geworden. Toen ik ze wilde pakken om er een foto van te maken kon ik ze zelfs al niet meer vinden - had één van de kinderen ze al in de keukenla gestopt - klaar voor gebruik - hahaha...

De tas was een beetje muffig geworden maar na een lekkere wasbeurt is hij weer helemaal klaar voor gebruik!

Hier ligt de tas al weer in gebruik, met de gymspullen er nog in... Nu alleen nog even mijn best doen dat de meisjes niet steeds elkaar in de haren zitten wie de tas mee mag. Het zal wel overgaan zodra de 'nieuwigheid' eraf is... want nog zo'n tas haken zit er niet meer in!!! Hoewel?!?!?!?


2 opmerkingen:

  1. Ik denk dat de kids het niet erg vinden als er nog eentje komt! Hahaha, en ik denk dat het op zich een leuk werkje is voor in de avond, lekker op de bank. Bakkie leut erbij, misschien filmpje en lekker toertjes haken! Ik denk dat ik ook maar eens in een van mijn vele tasjes ga neuzen, ik heb ook nog allerlei projektjes onaf liggen......

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig!!!!!!!
    Ja dit is zo typisch jij echt waar. Ik ken je nu al bijna 29 jaar (als je het heeeel snel zegt dan is het niets he)en het haken, het freubelen met stofjes, het in de kast belanden maar nog niet afgemaakt(heel herkenbaar). Ik vond 1 maand geleden een tasje met stofjes die we jaaaaren geleden bij Ikea hadden gekocht. Nikki was net geboren en was voor haar bedje. Nu heeft Eric dus dat tasje weggegooid met de zolderopruiming daar kwam ik dus vorige week achter en was daar heel nijdig om. Tja had ik er maar destijds iets van moeten maken.
    Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen